Vad innebär din tjänst på Continental?

Tjänsten innebär affärsutveckling inom de digitala tjänster som Continental har utvecklat och är i färd med att utveckla framöver. Bolaget har insett vikten av att ta vara på digitaliseringens möjligheter och vill gå från att endast vara en däckleverantör till att erbjuda tjänster och helhetslösningar kopplat till däck. Ett första steg är det som benämns som ContiConnect vilket är Continentals digitala däckhanteringssystem.

Under ditt första år på Continental ingår det även ett utvecklingsprogram, vad innebär det?  
Första delen av utvecklingsprogrammets tre delar körde igång nu i oktober och innebär fem veckors drillning i företagets produktportfölj med allt från praktisk montering, marknadsföring, försäljningsstrategier till förändringshantering och nätverkande mellan oss i utvecklingsprogrammet för att bygga broar inför framtiden.

Vilka utmaningar väntar i ditt nya jobb?
Exakt vilka utmaningar jag står inför återstår väl egentligen att se, men helt klart är det så att vi på Continental satsar verkligen på det digitala spåret och ser det som en väldigt naturlig del av våra framtid. Det är en utmaning för säljare och bolaget att gå från att sälja däck till att ha en tjänstebaserad försäljning utöver sin nuvarande roll, vilket ställer höga krav på mig att kunna supportera och leda denna förändringsprocess på ett bra vis.

Vi önskar Rasmus lycka till i sin nya roll på Continental!