Helena Bruman har varit rekryteringskonsult på Jerrie sedan 2012 och fokuserar till stor del på roller inom fastighet, ekonomi och HR.
Helena är en erfaren rekryteringskonsult med över 20 års expertis inom specialist- och ledarrekrytering, med särskilt fokus på roller inom fastighet, ekonomi och HR. Hon är en strategisk rådgivare som kombinerar djup branschkunskap med förmågan att bygga långsiktiga relationer och skapa hållbara matchningar mellan organisationer och kandidater.
I grunden är hon utbildad personalvetare och med en bakgrund i rese- och hotellbranschen, både nationellt och internationellt, har Helena utvecklat en stark känsla för service, flexibilitet och relationsbyggande – förmågor som idag är centrala i hennes konsultarbete.
Citat från NKI-undersökning
När du står inför att rekrytera för att ersätta en medarbetare, ta då tillfället att tänka ett steg längre och inte enbart kopiera profilen. Finns det kompetenser eller egenskaper som företaget behöver framåt? Är det läge att justera eller utveckla rollen? Se rekryteringen som en möjlighet att anpassa rollen efter framtidens behov. Vi finns som bollplank i den processen.
Det finns många saker som ger energi i arbetet. Utöver fantastiska kollegor och ett starkt varumärke som jag är stolt över att representera, är det mötet med alla de kandidater och kunder jag får träffa. Att få ta del av deras olika erfarenheter och bakgrund är både utvecklande och inspirerande. Det är väldigt tillfredsställande när man känner en fullständig fullträff i mötet mellan människor och att det uppstår ”magi”, som en av mina kandidater sade en gång.
Rekryteringskonsult Jerrie