Helena Bruman har varit rekryteringskonsult på Jerrie sedan 2012 och fokuserar till stor del på roller inom ekonomi, HR och fastighetsbranschen.
Helena är utbildad personalvetare och har sedan 2003 arbetat med rekrytering av chefer och specialister inom flera olika tjänsteområden och branscher. Innan dess arbetade hon i rese- och hotellbranschen både i Sverige och utomlands.
Som person är Helena engagerad och serviceminded. Hon drivs av relationsskapande och att arbeta långsiktigt med sina kunder och få vara med att bidra till deras och kandidaternas gemensamma framtid. Med sin erfarenhet vågar hon hjälpa kunden att tänka till och tänka nytt. Utbildning: Fil.kand, Personal- och arbetslivsfrågor, Göteborgs Universitet.
Citat från NKI-undersökning
Om du jobbar på ett företag som ska rekrytera och ersätta någon är mitt tips att inte vara allt för snabb att kopiera profilen. Tänk ett steg längre, är det något annat vi behöver, skall vi passa på att skruva. Vi kan vara bra bollplank i en sådan situation.
Det är många saker men förutom underbara kollegor och ett varumärke jag är stolt att representera är det att som rekryteringskonsult få möta så många olika kandidater och kunder från olika bakgrunder, det är utvecklande. Jag tror att vi som rekryteringskonsulter hela tiden ska tänka på att vara öppensinnade. Tro på människor. Vårt jobb är att utmana kunderna i att våga tänka utanför boxen. Vill man tex förändra och tillföra något nytt, ja varför inte tänka lite annorlunda? Vi kan hjälpa till.
Det är väldigt tillfredsställande när man känner en fullständig fullträff i mötet mellan människor och att det uppstår ”magi”, som en av mina kandidater sade en gång.
Rekryteringskonsult Jerrie