Cecilia Lamton-Gothia Cup och Partille Cup-Evenemangen som förenar världen!

    Sedan i våras har Cecilia Lamton rollen som Marknads- och säljkoordinator för Gothia Cup i Göteborg. Cecilia jobbar med att marknadsföra evenemangen Gothia Cup, Partille Cup och Gothia innebandy Cup. Målet är att öka antalet deltagande lag i evenemangen och nå nya marknader.

    Vad har varit mest minnesvärt efter din första sommar med Gothia Cup och Partille Cup?

    Det har varit magiskt häftigt! Jag var specifikt involverad i vårt Fair play projekt och vår Digitala miniserie. Fair play projektet innebär att vi på olika sätt uppmuntrar till sjyst uppträdande på och utanför plan och i slutet av cupveckan delar ut ett hederpris, Fair Play Trophy, utifrån de nomineringar vi fått in. Vår digitala miniserie handlar om att vi i våras lanserade vår play-kanal där vi skapade videoavsnitt före, under och efter cupen för att höja och förlänga upplevelsen. Det var också viktigt för mig att se och uppleva så mycket som möjligt kring turneringarna för att förstärka känslan att jag ’är’ varumärket. Det gör stor skillnad i mitt arbete framåt med sälj och marknadsföring. Jag får nu gåshud när jag pratar om upplevelsen och vad den betyder och bidrar till. Framför allt de fina internationella relationer som skapas mellan personer från hela världen. Vi har parallella event under veckan där ambassadörer och agenter från över 50 nationer samlas. Flera av dessa har varit med på cuperna under flera år och det är oerhört inspirerande att se deras vänskap, höra deras historier och uppleva deras engagemang. Det är ett stort kvitto på sportens fina roll i samhället.

    Berätta om din främsta uppgift i din roll och hur du gör för att verkställa den?

    Marknadsföra cuperna på olika marknader, i olika kanaler och på flera sätt, i syfte att behålla och framför allt rekrytera fler lag. Kartlägga potentiella lag med hjälp av olika analyser och därefter planera annonsering och kampanjer för marknadsföring. Jag jobbar även med direktkontakt i form av inbjudningar, samtal och mail.

    Kan du beskriva några utmaningar och belöningar som är förknippade med att jobba ”bakom kulisserna” på Gothia Cup och Partille Cup, med tanke på deras omfattning och internationella nivå?

    Det är två oerhört stora evenemang som kräver sin organisation och struktur för att genomföras på bästa sätt. Det finns mycket rutin och erfarenhet här, samt ett stadigt arbetande team som verkligen visar att de gör vad som krävs för att alla deltagare ska få den bästa upplevelsen. En bra upplevelse är ju också bland det bästa sättet att marknadsföras. Belöningen är starka team, vänskap och att få vara en del av något större. Omvärldsbevakning är oerhört viktigt för att identifiera vad som sker i olika länder och som kan påverka lagens  möjligheter att delta på turneringarna. Det gäller att vara uppdaterad för att kunna skapa rätt budskap. Det finns en hel del komplexa frågor men också ett tydligt WHY i vårt arbete att utgå ifrån. Denna sommar har jag fått bevittna och bekräftat den kraft dessa evenemang har att förena människor från hela världen.

    logo

    Jerrie Göteborg

    Mässans gata 18 (vån 8)
    412 51 Göteborg

    +46 10 330 08 44
    kontakt@jerrie.se

    Jerrie Stockholm

    Klarabergsviadukten 70
    107 24 Stockholm

    +46 10 330 08 44
    kontakt@jerrie.se

    Följ oss

    FacebookLinkedInInstagram