Vi startade Jerrie 2012 med en väldigt stark övertygelse om att det skulle gå att rekrytera annorlunda. Vi samlade konsulter som alltid rekryterar med största omtanke för både kandidat och kund. Vi ville jobba i team för att undvika intern konkurrens mellan konsulterna och få större fokus på kvalitet och upplevelse. Och vi ville jobba hållbart och långsiktigt.

Att lyckas leverera en god kundupplevelse i rekryteringsvärlden är att ständigt vara medveten om att byte av jobb förändrar liv. Och att ständigt få ”nej” sänker självkänslan. Att få bli utvald ger en superboost. Att bli ifrågasatt, testad och bortsållad ger samma känsla som att bli dumpad av den man är kär i eller att bli vald sist på gympan. Så respekt är ett starkt ledord för oss.

Som andra branscher blir även vår mer digitaliserad och automatiserad. Vi kommer att fortsätta utveckla snabbare och bättre verktyg för ansökan och återkoppling och fler videomöten för att minska resandet. Men vi kommer att hålla hårt i det mänskliga mötet. För det är där vi skapar den bästa kundupplevelsen. Varje möte är ett nytt möte där en ny resa kan börja.

Att behålla kunder under 2020 handlar om att skifta från kundfokus till kundengagemang. Engagerade medarbetare skapar lojala kunder och företag som lägger stor vikt vid kundupplevelsen är de mest lönsamma. Så för oss på Jerrie fortsätter vårt arbete tungt förankrat i den förvissning vi hade redan 2012 – att kandidaten är vår största kund. Och våra ”nöjd-kandidat-undersökningar” fortsätter visa att vi är på rätt väg. På vår senaste undersökning svarade 100% av respondenterna att de skulle rekommendera Jerrie till någon i sitt nätverk.