Redovisningsansvarig Teamleader med lönekompetens till Ågrenska, Göteborg

Apply for the job
Ansök senast: 2024-11-09Plats: Göteborg

    Ågrenska är en unik, utvecklande mötesplats och ett nationellt kompetenscentrum för sällsynta diagnoser. Vi bedriver verksamheter utifrån ett helhetsperspektiv för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, deras anhöriga samt professionella.

    Ågrenska ligger naturskönt på Lilla Amundön, 1,5 mil söder om Göteborg och ägs av Ågrenska Stiftelsen, som är en non profit organisation. Ågrenska har närmare 90 tillsvidareanställda och bedriver förutom personlig assistans även korttidsvistelser, familjeverksamhet, vuxenverksamhet, daglig verksamhet, familjestöd samt kurser och utbildningar.

    Är du en erfaren ekonom med djup kompetens inom både redovisning och lön, som trivs i en roll där du får leda och utveckla team? Ågrenska erbjuder en stimulerande och meningsfull arbetsmiljö där du får möjlighet att göra skillnad.

    Ågrenska söker nu en driven och erfaren Senior Redovisningsansvarig Teamleader med kompetens inom lön för att stärka vår ekonomiavdelning. Som en del av Ågrenska kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa kvalitet och effektivitet i våra ekonomiska processer.

    Om Ågrenska

    Ågrenska är en unik, utvecklande mötesplats och ett nationellt kompetenscentrum för sällsynta diagnoser. Vi bedriver verksamheter utifrån ett helhetsperspektiv för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, deras anhöriga samt professionella.

    Vi ligger naturskönt på Lilla Amundön, 1,5 mil söder om Göteborg och ägs av Ågrenska Stiftelsen, som är en non profit organisation. Ågrenska har närmare 90 tillsvidareanställda och bedriver förutom personlig assistans även korttidsvistelser, familjeverksamhet, vuxenverksamhet, daglig verksamhet, familjestöd samt kurser och utbildningar.

    Om tjänsten

    I rollen som Senior Redovisningsansvarig Teamleader kommer du att agera som en strategisk och operativ partner till Ekonomichefen. Du ansvarar för att sätta och leda bokslutsprocesser, hantera löner och säkerställa att alla ekonomiska rutiner följs enligt gällande lagstiftning och riktlinjer. Din kompetens inom både redovisning och lön är avgörande för att säkerställa korrekta och tidsenliga bokslut och löneutbetalningar.

    För att lyckas i rollen behöver du vara noggrann och strukturerad, med ett skarpt öga för detaljer och förmåga att hantera komplex ekonomisk data. Du har ett systematiskt arbetssätt och är proaktiv, vilket gör att du identifierar och löser problem innan de uppstår. Ditt starka ledarskap kombinerat med en empatisk och kommunikativ inställning gör att du kan coacha och stötta ditt team på ett effektivt sätt, samtidigt som du har förmågan att driva förbättringsarbete och utveckla verksamheten framåt.

    Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter inkluderar:

    • Ansvara för att leda lön- och ekonomiteamet, där du coachar och stöttar dina kollegor
    • Planera och genomföra månads- och årsbokslut, årsredovisning samt deklarationer
    • Säkerställa korrekt rapportering av skatter och moms inom fastställda tidsramar
    • Hantera dagliga rutiner så som bank, betalningar och viss fakturering
    • Säkerställa att lönehanteringen sker korrekt och inom fastställda tidsramar
    • Förbereda och rapportera ekonomiska information till ledningen
    • Utveckla och förbättra befintliga processer för att öka effektiviteten och kvaliteten inom ekonomifunktionen
    • Fatta beslut kring prioriteringar och vara drivande i att utveckla enheten framåt

    Vi söker dig som har ett genuint intresse för redovisning och som trivs i en organisation där omtanke och empati står i centrum. Det är viktigt att du är positiv, hjälpsam och har lätt för att samarbeta samt att du kommunicerar obehindrat i tal- och skrift på både svenska och engelska. Du har bred kunskap inom redovisningsområdet samt en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, redovisning eller finans. Har du utöver det flera års erfarenhet av redovisningsarbete, inklusive bokslut, årsredovisning och deklarationer samt erfarenhet av löneadministration och en gedigen förståelse för löneprocesser och redovisningsprinciper har du mycket bra förutsättningar för att både trivas, ha roligt och lyckas i denna nyckelroll.

    Vidare ser vi att du har erfarenhet av att leda och coacha team, även om direkt personalansvar inte är ett krav. En stark analytisk förmåga och vana vid att arbeta med komplexa ekonomiska data är också avgörande för att lyckas i rollen. Har du dessutom erfarenhet av löne- och ekonomisystem, gärna Hogia, är det ett stort plus.

    Ansök idag!

    I den här rekryteringen samarbetar Ågrenska med Jerrie. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sofia Hallberg på 076-341 22 72, sofia.hallberg @flipr.se. Vi jobbar med löpande urval och intervjuer så vi ser gärna din ansökan så snart som möjligt.

    För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

    Varmt välkommen med din ansökan!

    Ågrenska

    Ågrenska är en unik, utvecklande mötesplats och ett nationellt kompetenscentrum för sällsynta diagnoser. Vi bedriver verksamheter utifrån ett helhetsperspektiv för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, deras anhöriga samt professionella.

    Ågrenska ligger naturskönt på Lilla Amundön, 1,5 mil söder om Göteborg och ägs av Ågrenska Stiftelsen, som är en non profit organisation. Ågrenska har närmare 90 tillsvidareanställda och bedriver förutom personlig assistans även korttidsvistelser, familjeverksamhet, vuxenverksamhet, daglig verksamhet, familjestöd samt kurser och utbildningar.

    logo

    Jerrie Göteborg

    Mässans gata 18 (vån 8)
    412 51 Göteborg

    +46 10 330 08 44
    kontakt@jerrie.se

    Jerrie Stockholm

    Klarabergsviadukten 70
    107 24 Stockholm

    +46 10 330 08 44
    kontakt@jerrie.se

    Följ oss

    FacebookLinkedInInstagram