Hållbarhetscontroller till Platzer Fastigheter, Göteborg

Apply for the job
Ansök senast: 2024-12-01Plats: Gothenburg

    Platzer är ett börsnoterat fastighetsbolag ledande inom kommersiella fastigheter i Göteborg. Vi finns bara i Göteborg. Ingen annanstans. Helt enkelt därför att vi vill lägga all energi på det vi är bäst på – att skapa en stad som är bättre för våra hyresgäster, deras medarbetare och inte minst för göteborgarna. Och med vår vision siktar vi ännu högre: Vi ska göra Göteborg till Europas bästa stad att arbeta i. På Platzer vill vi bidra positivt till samhället med ett så litet miljöavtryck som möjligt. Vi tar även ansvar för Göteborg genom att utveckla hållbara områden med människan i centrum. Resan går via sund lönsamhet och tillväxt, och inte minst medarbetare som trivs.

    Nu söker vi dig med erfarenhet av datainsamling och analys, med stort intresse för hållbarhet. Du har god förståelse för CSRD och vill driva och utveckla våra processer inom hållbarhetsrapportering.

    Är du en analytisk person som värdesätter verksamhetsnära samarbeten och har kunskap inom hållbarhetsredovisning? Då har du kommit rätt! Vi söker en engagerad hållbarhetscontroller som kommer att spela en nyckelroll i vår hållbarhetsstrategi.

    Vill du veta lite mer om oss innan du läser vidare? Ta gärna en titt på vår visionsfilm eller läs om vårt hållbarhetsarbete här.

    Dina ansvarsområden

    I rollen som hållbarhetscontroller kommer du att:

    • Sammanställa och analysera hållbarhetsdata för att säkerställa att vi uppfyller våra åtaganden och mål. 
    • Ansvara för hållbarhetsrapportering, inklusive datainsamling, analys och efterlevnad av aktuella regelverk som CSRD och EU-taxonomin.
    • Utveckla och optimera rapporteringsprocesser för att effektivisera insamlingen och analysen av hållbarhetsinformation.
    • Driva ditt eget arbete och ta initiativ till förbättringar, samtidigt som du samarbetar med olika avdelningar för att främja en hållbarhetskultur.
    • Utveckla strukturer för att säkerställa kvalitet och tillgänglighet av hållbarhetsdata.

    Exempel på arbetsuppgifter:

    • Ta fram och underhålla rapporter för hållbarhetsredovisning, inklusive delårs- och årsredovisningar.
    • Utföra omvärldsanalys och lagbevakning inom hållbarhetsområdet.
    • Samarbeta med kollegor för att samla in relevant data och säkerställa att all information är korrekt och i linje med regelverken.
    • Utveckla metoder och verktyg för att effektivt följa upp hållbarhetsmål och resultat.
    • Du kommer ha ett nära samarbete med vår hållbarhetsansvarig och tillhöra vår avdelning för kommunikation, marknad och hållbarhet. Du rapporterar till kommunikations- och marknadschefen.

    Vem är du?
    Du är en kommunikativ och pedagogisk person som har en förmåga att göra komplexa ekonomiska och hållbarhetsrelaterade begrepp lättförståeliga för andra. Ditt intresse för samarbete och din vilja att hjälpa kollegor att lyckas gör att du trivs i team.

    Med en strukturerad och analytisk inställning har du en god förståelse för vad som skapar resultat i vår verksamhet. Ditt starka inre driv innebär att du ständigt strävar efter att förbättra både ditt eget arbete och våra processer inom hållbarhetsrapportering. Du har förmågan att driva egna projekt och arbeta självständigt, samtidigt som du är en lagspelare som värdesätter samarbete.

    Din bakgrund 

    Vi söker dig som har:

    • Relevant akademisk bakgrund inom ekonomi, miljövetenskap eller liknande.
    • Erfarenhet av hållbarhetsrapportering och god förståelse för CSRD och relaterade regelverk.
    • Goda kunskaper i Excel och andra digitala verktyg för datahantering och analys.
    • Utmärkta kommunikationsfärdigheter på svenska, både skriftligt och muntligt.

    Vi erbjuder
    Vi erbjuder dig en välkomnande och utvecklande arbetsplats – vi gillar att ha roligt tillsammans och det finns mycket möjligheter att sätta sin prägel på såväl arbetssätt som resultat framåt. Hos oss kommer du alltid ha nära till dina kollegor – vi sitter tillsammans på ett och samma kontor och vi tror på att goda relationer är något som skapar framgång.

    För oss är det viktigt med öppenhet och prestigelöshet – vi har olika roller och är bra på olika saker, det är tillsammans vi skapar värde genom att använda våra styrkor för att nå gemensamma mål.

    Vår långsiktighet präglar mycket av det vi gör – våra fastigheter och det vi bidrar med i staden ska även kommande generationer ta del av och då är det avgörande att vi jobbar hållbart.

    På Platzer jobbar vi med frihet under ansvar – det innebär att du planerar och kan påverka din vardag på jobbet men också att du vågar ta beslut och att du tror på dig själv – för det kommer vi göra!

    Vi är idag runt 90 personer på Platzer med olika bakgrund, erfarenhet och kompetens. Gemensamt har vi en stark drivkraft att vara med och utveckla vår stad – Göteborg!

    Ansökan
    Varmt välkommen med din ansökan via Platzers karriärssida. I den här rekryteringen samarbetar vi med Jerrie. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Helena Bruman på 073-540 52 62 eller helena.bruman@jerrie.se. Urval sker löpande så ett tips är att söka tjänsten så snart som möjligt, dock senast den 1 december. 

    Vi på Platzer värdesätter mångfald och välkomnar därför sökanden med olika bakgrund.

    Platzer Fastigheter AB

    Platzer är ett börsnoterat fastighetsbolag ledande inom kommersiella fastigheter i Göteborg. Vi finns bara i Göteborg. Ingen annanstans. Helt enkelt därför att vi vill lägga all energi på det vi är bäst på – att skapa en stad som är bättre för våra hyresgäster, deras medarbetare och inte minst för göteborgarna. Och med vår vision siktar vi ännu högre: Vi ska göra Göteborg till Europas bästa stad att arbeta i. På Platzer vill vi bidra positivt till samhället med ett så litet miljöavtryck som möjligt. Vi tar även ansvar för Göteborg genom att utveckla hållbara områden med människan i centrum. Resan går via sund lönsamhet och tillväxt, och inte minst medarbetare som trivs.

    Helena Bruman är rekryteringskonsult på Jerrie i Göteborg

    Ansvarig rekryteringskonsult

    Helena Bruman har varit rekryteringskonsult på Jerrie sedan 2012 och fokuserar till stor del på roller inom ekonomi, HR och fastighetsbranschen.

    Helena Bruman

    Rekryteringskonsult

    +46 735 40 52 62helena.bruman@jerrie.seLäs mer om konsulten
    logo

    Jerrie Göteborg

    Mässans gata 18 (vån 8)
    412 51 Göteborg

    +46 10 330 08 44
    kontakt@jerrie.se

    Jerrie Stockholm

    Klarabergsviadukten 70
    107 24 Stockholm

    +46 10 330 08 44
    kontakt@jerrie.se

    Följ oss

    FacebookLinkedInInstagram