Joabs värdegrund finns alltid med i allt vi gör, oavsett om det handlar om till exempel att utveckla nya produkter, eller hur vi förhåller oss till varandra, våra kunder eller vår roll i samhället. På Joab tror vi på närhet till kunden och lokal förankring. JOAB är ett av Sveriges ledande företag inom påbyggnationer för lastbilar. Våra produkter finns där människor bor, arbetar och lever sina liv. Tillsammans med våra kunder bidrar vi på JOAB till att bygga ett mer hållbart samhälle. Med över 60 års erfarenhet är vi marknadsledande, samtidigt som vi bevarar den entreprenörsanda som grundaren av JOAB instiftade. Vi finns på flera platser i Sverige, som Göteborg, Stockholm, Malmö, Lessebo, Dals-Rostock och Blomstermåla.
Vill du vara med och göra skillnad och bli en av hörnstenarna i vår verksamhet?
Som löneadministratör hos JOAB får du stort eget ansvar och en rolig roll där du blir en nyckelfunktion på vårt kontor i Göteborg. Vi söker dig som har några års erfarenhet av praktiskt lönearbete och är van att hantera både kollektiv- och tjänstemannalöner. Vi uppmuntrar dig att ta initiativ som bidrar till vår digitala utveckling och vi ser gärna att du tycker om att förbättra arbetssätt och har ett driv att utveckla rutiner.
Om rollen
Nu söker vi en noggrann och ansvarstagande Löneadministratör till vårt huvudkontor i Göteborg. Det här är en central och viktig roll med stort eget ansvar för lönehantering för cirka 300 anställda – både tjänstemän och kollektivanställda. Du arbetar självständigt i funktionen men i nära samverkan med HR och ekonomi. Rollen innebär att arbeta både operativt och proaktivt med löneprocesser och du får även vara delaktig i viss HR-administration. Digitalisering är ett prioriterat område hos oss, och det finns stort utrymme att vara med och påverka arbetssätt och bidra till vår utveckling.
Din erfarenhet
Vi söker dig som har några års erfarenhet av praktiskt lönearbete och är van att hantera både kollektiv- och tjänstemannalöner. Du har god systemvana och trygghet i att arbeta självständigt med alla delar av löneprocessen. Erfarenhet från tillverkande industri är meriterande, särskilt om du arbetat med skift, OB och traktamenten. Vi ser gärna att du har minst tre års erfarenhet av löneadministration, arbetat i Hogia eller motsvarande system. Du har vana vid att hantera tidrapporter och stödja chefer i lönefrågor. Erfarenhet av kollektivavtal (gärna IF Metall och Unionen) är meriterande samt att du har goda kunskaper i Excel
Om dig
För att trivas i den här rollen behöver du vara strukturerad, initiativtagande och trygg i dig själv. Du förväntas ta stort eget ansvar och driva ditt arbete framåt med hög noggrannhet och ett professionellt förhållningssätt. Rollen kräver att du hanterar känslig information med integritet och har ett serviceinriktat förhållningssätt i kontakten med chefer och kollegor. Vi uppmuntrar dig att ta initiativ som bidrar till vår digitala utveckling och vi ser gärna att du tycker om att förbättra arbetssätt och har ett driv att utveckla rutiner. Vi tror också att du är en prestigelös person som gärna stöttar upp där det behövs som i HR-administration och dokumentation.
Ansök
I den här rekryteringen samarbetar JOAB med Jerrie.
Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Frida Dire 0703–001016 eller frida.dire@jerrie.se
Vi har ett löpande urval vilket innebär att rekryteringsprocessen kan avslutas innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan!
Vi hos Jerrie arbetar utefter en rättvis och mänsklig urvalsprocess som är kopplad till en kravprofil. Läs om Jerries rekryteringsprocess här: [https://jerrie.se/rekryteringsprocess]
JOAB har sedan starten 1963 varit verksam inom fordonsbranschen och är idag marknadsledande och störst inom påbyggnationer i Sverige. Joab utvecklar, tillverkar och säljer hydrauliska påbyggnationer för fordonsbranschen såsom lastväxlare, sopbilar, kranar m.m. Joab omsätter 1,2 miljarder och har över 300 anställda med verksamhet på flera platser, inklusive Göteborg, Dals Rostock, Lessebo, Malmö, Jordbro, Täby, Blomstermåla, Ålem samt i Nurmijärvi och Närpes i Finland. Joab exporterar cirka 40% av vår försäljning, främst till de nordiska länderna, men även till Schweiz, Österrike och de baltiska länderna.
Joabs värdegrund finns alltid med i allt vi gör, oavsett om det handlar om till exempel att utveckla nya produkter, eller hur vi förhåller oss till varandra, våra kunder eller vår roll i samhället. På Joab tror vi på närhet till kunden och lokal förankring. JOAB är ett av Sveriges ledande företag inom påbyggnationer för lastbilar. Våra produkter finns där människor bor, arbetar och lever sina liv. Tillsammans med våra kunder bidrar vi på JOAB till att bygga ett mer hållbart samhälle. Med över 60 års erfarenhet är vi marknadsledande, samtidigt som vi bevarar den entreprenörsanda som grundaren av JOAB instiftade. Vi finns på flera platser i Sverige, som Göteborg, Stockholm, Malmö, Lessebo, Dals-Rostock och Blomstermåla.
Vill du vara med och göra skillnad och bli en av hörnstenarna i vår verksamhet?
Frida Dire är en erfaren rekryteringskonsult på Jerrie som jobbar brett över många olika branscher och yrkesområden. Hon rekryterar oftast roller inom försäljning, marknad, kommunikation, HR och service/administration.
Rekryteringskonsult
+46 703 00 10 16frida.dire@jerrie.seLäs mer om konsulten →