Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till Infralogistic EQ, Göteborg

Apply for the job
Plats: Göteborg

    Infralogistic EQ AB är Infralogistic-koncernens Shared Service Center och levererar kvalificerade tjänster inom ekonomi, lön, IT, HR och administration. Här möts kompetens, innovation och passion för att säkerställa att vi levererar effektiva och hållbara lösningar av högsta kvalitet.

    I en stor och dynamisk koncern är Infralogistic EQ en nyckelfunktion som centraliserar ekonomifunktionen och frigör resurser för att effektivisera och stärka kärnverksamheten. Vårt mål är att vara en pålitlig och flexibel partner för våra koncernbolag och aktivt bidra till deras framgång.

    Vi strävar efter att bygga långsiktiga relationer baserade på förtroende, transparens och samarbete, där vi tillsammans skapar värde och långsiktig framgång för hela koncernen.

     Infralogistic – Vi är landslaget av infralogistikmästare

    Som ekonmiassistent inom leverntörsreskontra hos oss på Infralogistic EQ kommer du spela en viktigt roll där du ansvarar för att hantera våra leverantörsfakturor och säkerställa att vår leverantörsreskontra är korrekt

    Som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra kommer du att spela en viktig roll i vårt ekonomiteam, där du ansvarar för att hantera våra leverantörsfakturor och säkerställa att vår leverantörsreskontra är korrekt och uppdaterad. Du kommer att vara en nyckelperson som håller ordning och struktur, samtidigt som du bygger starka och långsiktiga relationer med våra verksamhetsbolag och leverantörer.

    Rollen passar dig som har ett skarpt öga för detaljer, är strukturerad, noggrann och trivs i en social och kommunikativ miljö. Du kommer att ha daglig kontakt med både interna avdelningar och externa leverantörer, samt ett nära samarbete med teamet på leverantörsreskontra.

    Dina huvudsakliga ansvarsområden:

    • Registrering, kontering samt distribuering av leverantörsfakturor
    • Underhålla leverantörsregister
    •  Kontakt med leverantörer
    • Påminnelsehantering
    • Avstämning av balanskonton kopplade till leverantörsreskontra
    • Rapportering och analyser av leverantörsreskontra vid period- och årsbokslut
    • Bidra till att effektivisera arbetssätt och processer inom leverantörsreskontra

    Vem är du?
    Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och 2–3 års erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra. Du har god förståelse för ekonomiska principer och bokföring och arbetar noggrant och självgående. Du har arbetat i ett eller flera ekonomisystem och har goda kunskaper i Excel. Erfarenhet av Medius och Visma.Net är starkt meriterande men inget krav. Det är också viktigt att du behärskar både svenska och engelska väl, i både tal och skrift.

    Som person är du positiv och serviceminded, en teamspelare som trivs med att arbeta nära dina kollegor. Du är lösningsorienterad och trivs i en dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att ta ansvar och utveckla processer. Rollen innebär många kontaktytor och en nära dialog med verksamheten.

    Vad vi erbjuder
    En stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att ta stort ansvar i din roll som ekonomiassistent. Hos oss får du vara med och påverka och skapa rutiner som bidrar till långsiktig stabilitet. Vi erbjuder en arbetsplats med korta beslutsvägar och en prestigelös atmosfär, där vi arbetar tillsammans för att nå gemensamma mål.

    Förmåner som ingår är bland annat friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring, flextider samt viss möjlighet till distansarbete. Du kommer att vara en del av ett härligt team som stöttar och hjälper varandra i vardagen. Du hittar oss i moderna lokaler på Importgatan, Hisings-Backa.

    Ansökan
    Låter det som rätt tjänst för dig? Då ser vi fram emot ditt cv samt personligt brev. I den här rekryteringen samarbetar Infralogistic EQ med Jerrie. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Karin Kvist på 0723 33 88 26, karin.kvist@jerrie.se

    Infralogistic EQ AB

    Infralogistic EQ AB är Infralogistic-koncernens Shared Service Center och levererar kvalificerade tjänster inom ekonomi, lön, IT, HR och administration. Här möts kompetens, innovation och passion för att säkerställa att vi levererar effektiva och hållbara lösningar av högsta kvalitet.

    I en stor och dynamisk koncern är Infralogistic EQ en nyckelfunktion som centraliserar ekonomifunktionen och frigör resurser för att effektivisera och stärka kärnverksamheten. Vårt mål är att vara en pålitlig och flexibel partner för våra koncernbolag och aktivt bidra till deras framgång.

    Vi strävar efter att bygga långsiktiga relationer baserade på förtroende, transparens och samarbete, där vi tillsammans skapar värde och långsiktig framgång för hela koncernen.

     Infralogistic – Vi är landslaget av infralogistikmästare

    Karin Kvist är rekryteringskonsult på Jerrie i Göteborg

    Ansvarig rekryteringskonsult

    Karin Kvist är en erfaren rekryteringskonsult på Jerrie som jobbar brett över många olika branscher och yrkesområden. Jobbar främst med roller inom ekonomi, marknad, inköp, logistik och försäljning.

    Karin Kvist

    Rekryteringskonsult

    +46 723 33 88 26karin.kvist@jerrie.seLäs mer om konsulten
    logo

    Jerrie Göteborg

    Mässans gata 18 (vån 8)
    412 51 Göteborg

    +46 10 330 08 44
    kontakt@jerrie.se

    Jerrie Stockholm

    Klarabergsviadukten 70
    107 24 Stockholm

    +46 10 330 08 44
    kontakt@jerrie.se

    Följ oss

    FacebookLinkedInInstagram