Activate Games är ett interaktivt spelcenter där spelare utmanar sig själva och varandra i spelrum som kombinerar rörelse, pussel och lagarbete. Konceptet har blivit en succé i Nordamerika och nu är det dags att expandera till Norden. Göteborg blir vår första svenska etablering.
Nu har du chansen att vara med från början och sätta tonen för en helt ny spelupplevelse i Sverige! Activate Games öppnar sin första svenska spelanläggning i Göteborg – en plats där fysisk aktivitet, interaktiv teknik och laganda möts. Som vår första General Manager i Sverige får du en nyckelroll i lanseringen.
Om rollen
Som General Manager ansvarar du för den dagliga driften av vår nya spelanläggning inne i Nordstan i centrala Göteborg från uppstart till löpande verksamhet. Under lanseringsfasen är du hands-on och arbetar nära ditt team för att säkerställa en förstklassig kundupplevelse. Du bygger upp och leder ett team bestående av 2–3 teamledare och 15–20 deltidsanställda Game Facilitators.
Du blir vårt lokala ansikte utåt, ansvarar för partnerskap med företag och säkerställer att Activate Games internationella standarder efterlevs. Rollen kräver både operativt engagemang och ett strategiskt tänk, där du får driva både kundupplevelse och försäljning i en fartfylld och föränderlig miljö.
Tjänsten är baserad i centrala Göteborg och du rapporterar till Håvard Olstad som är CEO för Activate Games Skandinaiva. Tjänsten kommer starta med en två veckor lång introduktion var av en av introduktionsveckorna kommer vara i Kanada. Exempel på dina ansvarsområden och arbetsuppgifter:
Vem du är
Vi tror att du har ett par års arbetslivserfarenhet av att leda och bygga starka team inom t.ex. evenemang, restaurang, hotell, retail eller underhållning. Du har en god förståelse för kundservice, försäljning och operativa nyckeltal, och ett intresse för B2B-försäljning och att skapa starka partnerskap. För att lyckas i rollen behöver du kunna arbeta både strategiskt och operativt, ha grundläggande teknisk förståelse samt en vana att arbeta med digitala verktyg. Du talar flytande svenska och engelska.
Att kundnöjdhet står i centrum är en självklarhet för dig och du trivs i en dynamisk miljö där ingen dag är den andra lik. Som person är du strukturerad, initiativtagande, lösningsorienterad och har ett öga för detaljer. Du är en sann kulturbärare som är duktig på att motivera och engagera dina medarbetare och föregår alltid med gott exempel på hur man ger kunder service in världsklass. För att trivas hos oss har du även ett intresse för teknik och spel, vilket gör att du snabbt kommer sätta dig in i vår interaktiva miljö.
Vad vi erbjuder dig
Vi erbjuder en unik möjlighet att vara med från början i ett internationellt tillväxtföretag. Du får bygga upp ett helt nytt team, forma vår kundupplevelse och spela en central roll i vår etablering i Sverige. Du blir en del av ett globalt nätverk och får stöd av vårt skandinaviska och internationella team.
Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Activate med Jerrie. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jonna Berglöv på jonna.berglov@jerrie.se. Skicka in din ansökan via jerrie.se senast den 22 sep – urval sker löpande, så vänta inte för länge.
Activate Games är ett interaktivt spelcenter där spelare utmanar sig själva och varandra i spelrum som kombinerar rörelse, pussel och lagarbete. Konceptet har blivit en succé i Nordamerika och nu är det dags att expandera till Norden. Göteborg blir vår första svenska etablering.
Jonna är rekryteringskonsult på Jerrie och har främst fokus på tjänster inom fastighet, IT, försäljning och marknadsföring.
Rekryteringskonsult
+46 763 03 41 00jonna.berglov@jerrie.seLäs mer om konsulten →