Ernst Rosén är ett av de större privatägda fastighetsbolagen i Göteborg. Med kunden närmast hjärtat utvecklar vi våra hus, kvarter och medarbetare. Vi arbetar medvetet och engagerat för att skapa hållbara värden som gör livet rikare för våra hyresgäster – idag och imorgon.

Har du servicekänsla utöver det vanliga och trivs som allra bäst när du får hjälpa människor, lösa ärenden och skapa riktigt bra kundupplevelser?
Som Kundservicemedarbetare hos Ernst Rosén blir du en varm och välkomnande röst för våra hyresgäster. Du möter många människor varje dag, samarbetar brett i organisationen och ser till att varje ärende tas om hand med omtanke, struktur och engagemang.
Rollen
Som Kundservicemedarbetare är du navet i vår servicefunktion och den första kontakten många av våra hyresgäster möter. Du hanterar ärenden via telefon, mejl och vårt ärendehanteringssystem och säkerställer att varje fråga tas om hand – antingen genom att lösa den själv eller slussa den vidare till rätt person i organisationen.
Du arbetar i en vardag med stundtals högt tempo och många kontaktytor, både internt och externt. Rollen passar dig som får energi av dialog, problemlösning och struktur och som trivs när du får vara den trygga länken mellan hyresgäster, kollegor och leverantörer. Detta är en helt ny roll hos oss, vilket ger dig en unik möjlighet att påverka arbetssätt, ta stort ansvar och vara med och utveckla vår kundservicefunktion framåt.
I rollen ingår bland annat att
• Ta emot, registrera och hantera inkommande ärenden via telefon, mejl och ärendehanteringssystem.
• Följa upp pågående ärenden och säkerställa återkoppling till hyresgäster.
• Följa upp statistik kopplat till våra ärenden.
• Samordna delar av vår nyckelutlämning samt hantera olika nyckel- och passagesystem.
• Samla in och förmedla hyresgästinformation i samverkan med marknadskommunikatör.
• Stötta kundansvariga i arbete med hyresgästcommunitys och övriga kundnära processer för bostäder, parkering och lokaler.
Vad önskar vi av dig?
Vi söker dig med erfarenhet av kundservice som verkligen trivs i en roll där telefon, mejl och många dagliga kontakter är en naturlig del av vardagen. Du får energi av att möta människor, lyssna in och skapa bra upplevelser i varje kontakt. Har du erfarenhet från fastighetsbranschen och arbete i digitala fastighets- eller ärendehanteringssystem ser vi det som meriterande.
Du är strukturerad, ordningsam och tar ansvar för både hyresgäster och arbetsprocesser. Du kommunicerar tryggt och professionellt i både tal och skrift och har en naturlig fingertoppskänsla för service och bemötande.
Digital nyfikenhet och problemlösning faller sig naturligt för dig; du tar initiativ, hittar vägar framåt och vågar ifrågasätta när det behövs. Samtidigt är du en positiv lagspelare som värdesätter samarbete och inkludering. Lojalitet, omtanke och ett varmt bemötande är viktigt för dig.

Vi erbjuder
Vi verkar i en spännande bransch där vi har möjlighet att göra skillnad. Vi är en arbetsplats med härlig gemenskap, där vi alla delar uppfattningen om att nyckeln till framgång är att vi gör saker tillsammans och tar vara på varandras unika kompetenser och erfarenheter. Du erbjuds en varierad arbetsvardag med stor möjlighet till utveckling både i din roll och i bolaget som stort. Vi är en trygg arbetsgivare där våra medarbetares välmående och samarbete är viktiga delar för oss och för vår företagskultur.
Om oss
Ernst Rosén AB är ett av de större privatägda fastighetsbolagen i Göteborg. Vi grundades 1952 av byggmästaren Ernst Rosén, och idag är fjärde generationen verksam i bolaget. Med hyresgästen i fokus äger, förvaltar och utvecklar vi bostäder och lokaler i Göteborg med omnejd och har 2 370 lägenheter och 40 000 kvm kommersiellt. Utöver detta planerar och driver vi projekt för nyproduktion som bidrar till stadens utveckling. I koncernen ingår även välkända destinationer som Nääs Fabriker, Barsebäck Resort och Vallda Golf & Country Club, samt delägarskap i Aranäs och Örgryte Bostad. Läs mer på: www.ernstrosen.se
Ansökan
Låter detta som ett jobb för dig? Varmt välkommen med din ansökan! I denna rekrytering samarbetar vi med Jerrie. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Cecilia Jarlsmark på 0723-05 33 43, cecilia.jarlsmark@jerrie.se eller Helena Bruman på 0735-40 52 62, helena.bruman@jerrie.se. Du ansöker med bifogat CV på jerrie.se. Urval sker löpande så ett tips är att söka tjänsten så snart som möjligt. Annonsen ligger ute tills rollen är tillsatt.
Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din LinkedIn-profil utan att bifoga CV och personligt brev. Läs mer om Jerries rekryteringsprocess här. Som en del av processen genomförs en bakgrundskontroll på den slutkandidat vi avser att erbjuda tjänsten.

Ernst Rosén är ett av de större privatägda fastighetsbolagen i Göteborg. Med kunden närmast hjärtat utvecklar vi våra hus, kvarter och medarbetare. Vi arbetar medvetet och engagerat för att skapa hållbara värden som gör livet rikare för våra hyresgäster – idag och imorgon.

Cecilia Jarlsmark är erfaren rekryteringskonsult på Jerrie och jobbar främst med tjänster inom sälj, marknad, fastigheter och teknik men trivs med allt som har med människor och service att göra.
Rekryteringskonsult
+46 723 05 33 43cecilia.jarlsmark@jerrie.seLäs mer om konsulten →