VD -och kontorskoordinator till Svenska Skeppshypotek, Göteborg

Apply for the job
Plats: Göteborg

    Svenska Skeppshypotek har som ändamål att medverka vid finansiering av rederiverksamhet. Med en personal om åtta personer bedrivs verksamheten huvudsakligen från vårt kontor i Göteborg men även från kontoret i Stockholm.

    Verksamheten regleras i svensk lag. Vårt uppdrag är att bistå med finansiering av fartyg för svenska rederier eller utländska rederier med betydande svenskt intresse. Sedan start 1929 har Skeppshypotek finansierat närmare 1 000 fartyg och för tillfället har vi ca. 135 fartyg i låneboken. Trots en liten personalstyrka har verksamheten en relativt stor balansräkning på ca. 15 mdr inklusive ej utbetalade lån och genererar ett bra och stabilt resultat.

    Förutom att vara en möjlig långivare inför investeringar i fartyg är vi också en neutral rådgivare och diskussionspartner. Vår kompetens och vårt mångåriga engagemang gör oss till en trygg finansiell partner med stor förståelse för rederinäringen och dess särdrag.

    Då verksamheten är statlig utses styrelsen av regeringen. Läs mer om oss https://www.svenskaskeppshypotek.se

    Till Svenska Skeppshypotek i Göteborg söker vi en VD- och kontorskoordinator för en bred och förtroendefull roll. Tjänsten omfattar administrativt stöd till VD, koordinering av styrelsearbete, ansvar för kontorsservice samt planering av interna och externa event. En perfekt roll för dig som är organiserad, serviceorienterad och uppskattar variation

    Om rollen
    Vill du vara navet i vår organisation? Som VD- och kontorskoordinator hos oss på Svenska Skeppshypotek jobbar du nära vår VD Arne Juell-Skielse med att stödja i administrativt arbete, samordna styrelsens aktiviteter och hanterar olika projekt/event och kontorsrelaterade uppdrag. Rollen passar dig som trivs i en bred vardag med stort eget ansvar och nära samarbeten. Här får du en central och varierad roll där du både skapar struktur, driver administrativa processer och säkerställer att kontoret fungerar på bästa sätt. En ny och viktig roll hos oss!

    Huvudsakliga arbetsuppgifter

    • Stödja VD med administrativa uppgifter, planering och presentationer
    • Koordinera allt kring styrelsearbetet: information, kallelser, förbereda agendor, hantera bokningar, ersättningar och arbeta i styrelseportalen AdminControl.
    • Ansvara för kontorsservice – inköp, kontakt med leverantörer och att se till att kontorsmiljön fungerar väl.
    • Planera och koordinera interna och externa event, exempelvis branschmöten och årssammankomster.
    • Potentiellt uppdatera hemsida och sociala medier.

    I en mindre organisation som Svenska Skeppshypotek hjälper alla till vid behov, vilket innebär att även andra uppgifter kan tillkomma beroende på situation och projektläge.

    Vem du är
    Du har erfarenhet av att helt eller delvis arbeta i en stödfunktion åt ledning eller styrelse, antingen i en renodlad assistentroll eller i en kombinerad tjänst där du även haft andra arbetsuppgifter, till exempel inom ekonomi. Du trivs med att skapa ordning, följa upp och se till att saker blir gjorda.

    Du har god digital kompetens och känner dig hemma i verktyg som Officepaketet – främst PowerPoint, Word och till viss del Excel. Erfarenhet av styrelseportaler och eventkoordinering är meriterande men inte ett krav. Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift, och har lätt för att kommunicera tydligt och effektivt.

    Som person är du proaktiv, lösningsorienterad och noggrann, med en kommunikativ förmåga och trygghet i att hantera konfidentiell information. Du tar gärna egna initiativ och arbetar prestigelöst, samtidigt som du samarbetar väl med andra och bidrar till en omtänksam och nyfiken kultur. Du trivs i en mindre och familjär organisation – vi är i dag tio kollegor som sitter centralt på Avenyn 10 i Göteborg.

    Vad vi erbjuder dig
    På Svenska Skeppshypotek får du en varierad och betydelsefull roll med nära dialog med VD och ledning. Vi värdesätter utveckling och ser gärna att du har en nyfikenhet att växa i din roll – hos oss finns goda möjligheter till kompetensutveckling.

    Ansökan
    I denna rekrytering samarbetar Svenska Skeppshypotek med Jerrie. Varmt välkommen med din ansökan via Jerrie. Vid frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Karin Kvist på 072-333 88 26 eller via mail till karin.kvist@jerrie.se Vi kommer att påbörja urval och intervjuer under vecka 2, så det finns gott om tid att söka. Annonsen ligger ute tills rollen är tillsatt.

    Rättvis process
    Vi på Jerrie arbetar med en rättvis urvalsprocess som är kopplad till en kravprofil. Vi använder inte AI i screening och urval – alla ansökningar läses av en människa. Läs om Jerries rekryteringsprocess här: https://jerrie.se/rekryteringsprocess

    Svenska Skeppshypotek

    Svenska Skeppshypotek har som ändamål att medverka vid finansiering av rederiverksamhet. Med en personal om åtta personer bedrivs verksamheten huvudsakligen från vårt kontor i Göteborg men även från kontoret i Stockholm.

    Verksamheten regleras i svensk lag. Vårt uppdrag är att bistå med finansiering av fartyg för svenska rederier eller utländska rederier med betydande svenskt intresse. Sedan start 1929 har Skeppshypotek finansierat närmare 1 000 fartyg och för tillfället har vi ca. 135 fartyg i låneboken. Trots en liten personalstyrka har verksamheten en relativt stor balansräkning på ca. 15 mdr inklusive ej utbetalade lån och genererar ett bra och stabilt resultat.

    Förutom att vara en möjlig långivare inför investeringar i fartyg är vi också en neutral rådgivare och diskussionspartner. Vår kompetens och vårt mångåriga engagemang gör oss till en trygg finansiell partner med stor förståelse för rederinäringen och dess särdrag.

    Då verksamheten är statlig utses styrelsen av regeringen. Läs mer om oss https://www.svenskaskeppshypotek.se

    Karin Kvist är rekryteringskonsult på Jerrie i Göteborg

    Ansvarig rekryteringskonsult

    Karin Kvist är en erfaren rekryteringskonsult på Jerrie som jobbar brett över många olika branscher och yrkesområden. Jobbar främst med roller inom ekonomi, marknad, inköp, logistik och försäljning.

    Karin Kvist

    Rekryteringskonsult

    +46 723 33 88 26karin.kvist@jerrie.seLäs mer om konsulten
    logo

    Jerrie Göteborg

    Mässans gata 18 (vån 8)
    412 51 Göteborg

    +46 10 330 08 44
    kontakt@jerrie.se

    Jerrie Stockholm

    Klarabergsviadukten 70
    107 24 Stockholm

    +46 10 330 08 44
    kontakt@jerrie.se

    Följ oss

    FacebookLinkedInInstagram