Jerrie är nationell rekryteringspartner till Samhall.

    Jerrie har fått möjligheten att rekrytera personal för Samhall från norr till söder i Sverige och detta är ett bra exempel på hur vi arbetar som nationell rekryteringspartner. En framgångsfaktor är att vi, förutom att aktivt searcha fram rätt kandidater, genomför stora delar av rekryteringsprocesserna digitalt. Vi har pratat med en av Samhalls försäljningschefer, Christian Farby, om hur samarbetet mellan Jerrie och Samhall fungerat.

    Samhall och Jerrie har samarbetat i flertalet rekryteringsprocesser och vi har tillsatt personal i stort sett över hela Sverige. Hur har samarbetet varit?

    Samarbetet mellan oss och Jerrie har varit bra. Rekryteringskonsulterna Frida och Karin har i varje process gjort en riktigt bra behovsanalys och ställt rätt frågor för att få reda på behovet i detalj. De har tillsammans skräddarsytt ett upplägg som gjort att vi hittat duktiga och kompetenta kandidater i varje uppdrag, vilket resulterat i att vi klarat vårt mål. Vi har tillsatt flertalet personer i allt från Örebro/Bergslagen och Värmland ner till Bohuslän och Kalmar, så det är ett stort geografiskt spann. Man kan nå ut genom annonsering och marknadsföring på många sätt men för att rekrytera så brett krävs även gedigen search i varje uppdrag. Samarbetet mellan oss och Jerrie har varit tätt, ibland har det kunnat gå en vecka utan att man prata med varandra till att andra perioder ha dialog nästan dagligen. Kommunikationen när man rekryterar nationellt är viktig och jag har fått uppfattningen att Jerrie har en bra företagskultur, vilket resulterar i rekryteringskonsulter som älskar sina jobb, arbetar strukturerat och gör allt för att hitta rätt match.

    Som nationell rekryteringsaktör genomför vi ibland processer helt digitalt, vad är din upplevelse av det?

    Processerna har till stor del skötts digitalt men på slutet har vi alltid träffat kandidaterna. Jag tycker inte att det går att utesluta det personliga mötet och vad det kan ge. Att rekrytera digitalt har blivit en vardag och det har möjliggjort en effektivitet och flexibilitet i att leta efter kompetens. När man har flera processer igång samtidigt som vi haft är det värdefullt att köra början av processen digitalt. Samhall som aktör har ett starkt varumärke och de flesta känner till oss, vilket jag tror underlättat när vi rekryterat nationellt. På de större orterna tror jag att det varit lättare att hitta kandidater, eftersom det finns fler personer, fler bolag och en bra digital närvaro. På de mindre orterna kanske det är viktigare att fråga runt efter tips på bra personer.

    Var ligger fokus framåt för er på Samhall?

    För oss är det fortsatt viktigt att hitta rätt kompetens som vill vara med och bidra till vårt viktiga uppdrag. På Samhall får man verkligen vara med och göra skillnad på riktigt och jag tror att det attraherar många. Vi är måna om att våra medarbetare ska trivas hos oss och vi har en tydlig personalpolicy. Fokus framåt handlar fortsatt om att skapa nya utvecklande arbeten för våra medarbetare och det gör vi tillsammans med våra kunder. Vi är såklart ständigt på jakt efter nya företag som ser Samhall som sin långsiktiga partner, med delade värderingar, där vi tillsammans kan växa i med- och motgång för maximalt värde framåt!

    logo

    Jerrie Göteborg

    Mässans gata 18 (vån 8)
    412 51 Göteborg

    +46 10 330 08 44
    kontakt@jerrie.se

    Jerrie Stockholm

    Klarabergsviadukten 70
    107 24 Stockholm

    +46 10 330 08 44
    kontakt@jerrie.se

    Följ oss

    FacebookLinkedInInstagram