Customer Success & Solutions Manager till Aqua Robur Technologies, Göteborg

Apply for the job
Ansök senast: 2025-09-08Plats: Göteborg

    Aqua Robur Technologies grundades 2015 och befinner sig nu i en spännande tillväxtresa inom Sverige såväl som internationellt. Företaget erbjuder en helhetslösning för digital övervakning av dricksvattenledningar samt spill- och dagvatten. Tekniken bygger bland annat på en världsunik energy harvester som genom vattenflödet genererar energi för att driva sensorer och trådlös kommunikation. De lösningar som erbjuds idag ligger helt rätt i tiden med tanke på de enorma utmaningarna som vattenbrist och översvämningar skapar världen över. Dessa utmaningar tas idag på större allvar och det implementeras intelligenta, hållbara lösningar för framtiden. Vill du vara med på resan?

    Är du en teknisk problemlösare med ett driv att skapa starka kundrelationer? Vill du vara en nyckelspelare i ett innovativt företag som arbetar för att lösa några av världens största vattenutmaningar? Aqua Robur Technologies söker nu en engagerad Customer Success & Solutions Manager som vill vara en del av vår spännande tillväxtresa.

    Visste du att ca 20 % av allt rent vatten försvinner på grund av läckor i vattennäten? Samtidigt ökar problem med vattenbrist och översvämningar, vilket skapar stora utmaningar för kommunala VA-nät. Här kommer Aqua Robur in i bilden! Vi har utvecklat moderna och hållbara IoT lösningar för att hjälpa VA-bolag få koll på ledningsnäten. Vår kombination av egenutvecklad hårdvara, mjukvara och supporttjänster gör oss till en helhetsleverantör som hjälper kunder att fatta insiktsfulla beslut baserat på realtidsdata och smarta analyser.

    Om rollen
    Som Customer Success & Solutions Manager har du en nyckelroll i att säkerställa att våra kunder och partners får maximalt värde från våra lösningar. Du onboardar nya kunder, utbildar dem i både våra fysiska produkter och vår visualiseringsportal, ger teknisk support och arbetar proaktivt med att optimera deras system. Vidare agerar du tekniskt säljstöd internt.

    Dina arbetsuppgifter inkluderar:

    • Onboarding av nya kunder samt utbildning i våra produkter och lösningar.
    • Första kontaktpunkt för support – hantera inkommande ärenden via telefon och mail.
    • Ge teknisk support, felsöka och optimera kundernas systemanvändning.
    • Samarbeta med säljteamet och ge tekniskt säljstöd vid behov.
    • Arbeta nära installationspartners för smidiga installationer och god drift.
    • Säkerställa att kunder får maximalt värde av våra lösningar och följa upp deras upplevelse.
    • Utveckla användarvänligt utbildningsmaterial samt bidra till att bygga upp strukturer och processer för support.

    Är detta du?
    Vi söker dig som brinner för att jobba nära kunder och hjälpa dem att nå sina mål. Du är en naturlig problemlösare och drivs av att leverera en förstklassig kundupplevelse. Du är också prestigelös, kommunikativ och trivs i en roll där du får ta stort eget ansvar och vara med och utveckla både arbetssätt och kundrelationer.

    Vi tror att du har:

    • Erfarenhet av teknisk support, 2nd line eller tekniskt säljstöd
    • God kommunikativ förmåga och gillar att lösa problem
    • Intresse för både hårdvara och mjukvara
    • B-körkort och vilja att resa (1–2 dagar/vecka vid behov)
    • Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska

    Erfarenhet från branscher som VA, fastighetsteknik, installation eller IoT är ett plus men inget krav. Det viktigaste är att du har ett starkt driv och en vilja att växa tillsammans med oss.

    Varför Aqua Robur?
    Vi erbjuder dig möjligheten att bli en del av en framtidsbransch där din insats kan göra verklig skillnad. Hos oss får du chansen att växa i takt med att vi växer, och du blir en viktig del av vårt dynamiska och engagerade team. Vi erbjuder en arbetsmiljö där utveckling och innovation står i fokus, och där du har möjlighet att påverka både din egen och företagets framgång.

    Ansökan
    Du söker tjänsten med CV och personligt brev via jerrie.se. Om du är nyfiken på mer information kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Cecilia Jarlsmark på 0723-05 33 43 eller cecilia.jarlsmark@jerrie.se Annonsen kommer att vara öppen tills tjänsten är tillsatt.

    Slutkandidat kommer att be ombedd att göra ett utdrag ur belastningsregistret.

    Varmt välkommen med din ansökan och bli en del av Aqua Roburs fantastiska team!

    Aqua Robur Technologies AB

    Aqua Robur Technologies grundades 2015 och befinner sig nu i en spännande tillväxtresa inom Sverige såväl som internationellt. Företaget erbjuder en helhetslösning för digital övervakning av dricksvattenledningar samt spill- och dagvatten. Tekniken bygger bland annat på en världsunik energy harvester som genom vattenflödet genererar energi för att driva sensorer och trådlös kommunikation. De lösningar som erbjuds idag ligger helt rätt i tiden med tanke på de enorma utmaningarna som vattenbrist och översvämningar skapar världen över. Dessa utmaningar tas idag på större allvar och det implementeras intelligenta, hållbara lösningar för framtiden. Vill du vara med på resan?

    Cecilia Jarlsmark är Rekryteringskonsult på Jerrie

    Ansvarig rekryteringskonsult

    Cecilia Jarlsmark är erfaren rekryteringskonsult på Jerrie och jobbar främst med tjänster inom sälj, marknad, fastigheter och teknik men trivs med allt som har med människor och service att göra.

    Cecilia Jarlsmark

    Rekryteringskonsult

    +46 723 05 33 43cecilia.jarlsmark@jerrie.seLäs mer om konsulten
    logo

    Jerrie Göteborg

    Mässans gata 18 (vån 8)
    412 51 Göteborg

    +46 10 330 08 44
    kontakt@jerrie.se

    Jerrie Stockholm

    Klarabergsviadukten 70
    107 24 Stockholm

    +46 10 330 08 44
    kontakt@jerrie.se

    Följ oss

    FacebookLinkedInInstagram