Samhall är en av Sveriges största serviceleverantörer, med över 25 000 anställda på cirka 600 orter i landet. Vi erbjuder tjänster inom städ, tvätt, fastighetsskötsel, logistik, tillverkning, handel och omsorg. Vårt uppdrag är att skapa meningsfulla och utvecklande arbeten för personer med funktionsnedsättning, samtidigt som vi levererar högkvalitativa tjänster till våra kunder. Genom att matcha rätt person till rätt arbete skapar vi kundnytta, medarbetarnytta och samhällsnytta.
Rollen innebär ett strategiskt försäljningsansvar med fokus på att utveckla kundrelationer och säkerställa affärer som skapar uppdrag för våra medarbetare. Du drivs av att göra affärer och har en social kompetens som präglas av öppenhet och trivs i en roll där du kombinerar självständigt arbete med nära samarbete i team.
Vill du göra skillnad tillsammans med Sveriges viktigaste företag? Genom våra kunduppdrag utvecklar vi personer med funktionsnedsättning, bryter utanförskap och bidrar till en ökad mångfald i arbetslivet. Det ger en kombination av kundnytta, medarbetarnytta och samhällsnytta som inget annat företag kommer i närheten av. En affärsidé som gett oss utmärkelsen Europas mest hållbara företag.
Samhall söker en Senior Account Manager Region Syd med placering Malmö. I denna roll får du möjligheten att kombinera affärsmässighet med samhällsnytta genom att bidra till Samhalls vision om att skapa hållbara affärer och utvecklande arbeten för sina medarbetare.
Om rollen
Som Senior Account Manager blir du en del av ett erfaret och dedikerat säljteam och rapporterar direkt till Försäljningschefen för Region Syd. Rollen innebär ett strategiskt försäljningsansvar med fokus på att utveckla kundrelationer och säkerställa affärer som skapar uppdrag för våra medarbetare. Du arbetar med komplexa upphandlingsprocesser, identifierar affärsmöjligheter och driver större, långsiktiga affärer. Arbetet innebär att analysera underlag, genomföra kalkyler och samarbeta med olika interna avdelningar för att säkerställa bästa möjliga affärslösningar. Genom regelbundna kundbesök utvecklar du kundrelationer och bidrar med omförhandling, ny-, mer- och korsförsäljning. Du ansvarar för försäljning mot kunder inom både bransch-lösningar och tjänster i regionen. Branschlösningar kan till exempel vara bemanningslösningar inom tillverkning, logistik och förpackning. En viktig del av rollen är att aktivt bidra till tillväxtplaner, en bra affärsmix och ökad affärsvolym. Du planerar, bokar och genomför säljbesök, uppdaterar löpande i CRM-systemet och samarbetar nära kollegor inom försäljning och drift för att skapa hållbara affärer och utvecklande arbeten för våra medarbetare.
Din erfarenhet
Vi söker dig med flera års erfarenhet av försäljning, kundrelationer och har erfarenhet av att driva säljprocesser, gärna tillsammans med en driftorganisation eller motsvarande. Du är van att arbeta mot tydliga mål och är resultatorienterad. Det är särskilt meriterande om du har mångårig erfarenhet av komplex tjänsteförsäljning gentemot större företag eller koncerner, samt erfarenhet av att arbeta med upphandlingar och avtal. Du har relevant eftergymnasial utbildning inom försäljning, marknadsföring eller motsvarande erfarenhet, och som lägst gymnasieutbildning kompletterad med vidareutbildning inom området. Vidare behärskar du svenska och engelska flytande i tal och skrift, har goda kunskaper i digitala verktyg samt innehar B-körkort.
Om dig
Du drivs av att göra affärer och har en social kompetens som präglas av öppenhet och trivs i en roll där du kombinerar självständigt arbete med nära samarbete i team. Din uthållighet i prospektering gör att du når uppsatta försäljningsmål och du bygger med lätthet långsiktiga relationer både internt och med kunder. Du har förmåga att driva frågor och samarbeta med nyckelpersoner genom hela säljprocessen, från första mötet till implementering i driften. Som person är du kommunikativ, relationsbyggande och lösningsorienterad, med förståelse för både ekonomiska processer och komplexa organisationer. Din framgång grundar sig i din förmåga att kombinera affärsmässighet med samhällsnytta, och du känner igen dig i Samhalls värderingar: Uppmärksam, Pålitlig och Engagerad.
Vad vi erbjuder dig
Du erbjuds en utvecklande roll i en organisation med ett tydligt samhällsfokus och en stark värdegrund. Här får du möjlighet att arbeta med betydande affärer som gör skillnad både för kunder och medarbetare. Du ingår i ett engagerat team med kompetenta kollegor och rapporterar till en erfaren ledare som stödjer din utveckling.
Din ansökan
I denna rekrytering samarbetar Samhall med Jerrie. Varmt välkommen med din ansökan via Jerrie. Vid frågor kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Frida Dire på
0703-00 10 16, frida.dire@jerrie.se
Välkommen med din ansökan!
Vi på Jerrie arbetar utefter en rättvis och mänsklig urvalsprocess som är kopplad till en kravprofil. Läs om Jerries rekryteringsprocess här: [https://jerrie.se/rekryteringsprocess]
Observera att vi inte tar emot några ansökningar via mail pga GDPR. Vi tillämpar provanställning och bakgrundskontroll på slutkandidater.
Fackliga kontaktpersoner:
Siwerth Ahlm Unionen, 070-546 87 17
Asim Zilic SACO, 070-359 45 15
Linda Hinderyd, Ledarna 072–2044967
Samhall är en av Sveriges största serviceleverantörer, med över 25 000 anställda på cirka 600 orter i landet. Vi erbjuder tjänster inom städ, tvätt, fastighetsskötsel, logistik, tillverkning, handel och omsorg. Vårt uppdrag är att skapa meningsfulla och utvecklande arbeten för personer med funktionsnedsättning, samtidigt som vi levererar högkvalitativa tjänster till våra kunder. Genom att matcha rätt person till rätt arbete skapar vi kundnytta, medarbetarnytta och samhällsnytta.
Frida Dire är en erfaren rekryteringskonsult på Jerrie som jobbar brett över många olika branscher och yrkesområden. Hon rekryterar oftast roller inom försäljning, marknad, kommunikation, HR och service/administration.
Rekryteringskonsult
+46 703 00 10 16frida.dire@jerrie.seLäs mer om konsulten →