Account Manager till Samhall

Apply for the job
Ansök senast: 2025-11-08Plats: Göteborg / Borås / Jönköping

    Samhall är en av Sveriges största serviceleverantörer, med över 25 000 anställda på cirka 600 orter i landet. Vi erbjuder tjänster inom städ, tvätt, fastighetsskötsel, logistik, tillverkning, handel och omsorg. Vårt uppdrag är att skapa meningsfulla och utvecklande arbeten för personer med funktionsnedsättning, samtidigt som vi levererar högkvalitativa tjänster till våra kunder. Genom att matcha rätt person till rätt arbete skapar vi kundnytta, medarbetarnytta och samhällsnytta.

    Samhall söker en Account Manager placering i Göteborg, Borås eller Jönköping.
    Hos Samhall utvecklar du affärer genom att bygga starka kundrelationer och förstå kundens behov. Du driver ny- och merförsäljning, omförhandlar befintliga avtal och skapar värde hos kunden med skräddarsydda tjänster. Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en organisation med ett tydligt samhällsfokus och en stark värdegrund. Här får du möjlighet att arbeta med betydande affärer som gör skillnad både för kunder och medarbetare.

    Vill du göra skillnad tillsammans med Sveriges viktigaste företag? Genom våra kunduppdrag utvecklar vi personer med funktionsnedsättning, bryter utanförskap och bidrar till en ökad mångfald i arbetslivet. Det ger en kombination av kundnytta, medarbetarnytta och samhällsnytta som inget annat företag kommer i närheten av. En affärsidé som gett oss utmärkelsen Europas mest hållbara företag.

    Samhall söker en Account Manager med placering i Göteborg, Borås eller Jönköping. I denna roll får du möjligheten att kombinera affärsmässighet med samhällsnytta genom att bidra till Samhalls vision om att skapa hållbara affärer och utvecklande arbeten för sina medarbetare. Du rapporterar till Försäljningschefen och resor i tjänsten kan förekomma.

    Om rollen
    Rollen som Account Manager är bred och dynamisk, med flertalet kontaktytor, externt men även internt. Som Account Manager hos oss utvecklar du affärer genom att bygga starka kundrelationer och förstå kundens behov. Du driver ny- och merförsäljning, omförhandlar befintliga avtal och skapar värde hos kunden genom att erbjuda lösningar inom Servicetjänster (FM-tjänster inom städ, kontorsservice och fastighetsskötsel) och Tvätt- och textillösningar. Du ansvarar för att planera, boka och genomföra säljbesök och löpande uppdatera i CRM-systemet. Samarbete med kollegor inom försäljning och drift, för att skapa hållbara affärer och utvecklande arbeten till våra medarbetare, är en viktig del av rollen.

    Din erfarenhet
    Vi tror att du har flera års erfarenhet av sälj- och kundrelationer med goda resultat och erfarenhet av att jobba mål och är resultatorienterad. För rollen är det meriterande med erfarenhet från FM-branschen och av tjänsteförsäljning. Du är van att driva säljprocesser som kräver projektledning tex med en driftorganisation eller motsvarande. Relevant högskoleutbildning eller som lägst gymnasieutbildning kompletterat med utbildning inom försäljning och marknadsföring eller motsvarande. Vidare har du körkort B, behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift och har goda kunskaper i digitala verktyg.

    Om dig
    Du drivs av att göra affärer och har en god social kompetens som präglas av öppenhet. Du trivs i en roll där du kombinerar självständigt arbete med samarbete i team. I säljprocessen är du skicklig på att uthålligt prospektera mot uppsatta försäljningsmål och du bygger med lätthet upp goda relationer både internt och med dina kunder. Din framgång grundar sig delvis i att du kan driva frågor och samarbeta med andra nyckelpersoner under hela säljprocessen, från ett första säljmöte till implementering ut i driften. Du känner igen dig i Samhalls värderingar: Uppmärksam, Pålitlig och Engagerad.

    Vad vi erbjuder dig
    Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en organisation med ett tydligt samhällsfokus och en stark värdegrund. Här får du möjlighet att arbeta med betydande affärer som gör skillnad både för kunder och medarbetare. Du ingår i ett engagerat team med kompetenta kollegor och rapporterar till en erfaren ledare som stödjer din utveckling.

    Ansökan
    I denna rekrytering samarbetar Samhall med Jerrie. Varmt välkommen med din ansökan via Jerrie. Vid frågor kontakta ansvariga rekryteringskonsulter
    Frida Dire 0703-00 10 16, frida.dire@jerrie.se
    Annonsen ligger ute fram tills att rollen är tillsatt.

    Välkommen med din ansökan!

    Samhall

    Samhall är en av Sveriges största serviceleverantörer, med över 25 000 anställda på cirka 600 orter i landet. Vi erbjuder tjänster inom städ, tvätt, fastighetsskötsel, logistik, tillverkning, handel och omsorg. Vårt uppdrag är att skapa meningsfulla och utvecklande arbeten för personer med funktionsnedsättning, samtidigt som vi levererar högkvalitativa tjänster till våra kunder. Genom att matcha rätt person till rätt arbete skapar vi kundnytta, medarbetarnytta och samhällsnytta.

    Frida Dire är rekryteringskonsult på Jerrie i Göteborg

    Ansvarig rekryteringskonsult

    Frida Dire är en erfaren rekryteringskonsult på Jerrie som jobbar brett över många olika branscher och yrkesområden. Hon rekryterar oftast roller inom försäljning, marknad, kommunikation, HR och service/administration.

    Frida Dire

    Rekryteringskonsult

    +46 703 00 10 16frida.dire@jerrie.seLäs mer om konsulten
    logo

    Jerrie Göteborg

    Mässans gata 18 (vån 8)
    412 51 Göteborg

    +46 10 330 08 44
    kontakt@jerrie.se

    Jerrie Stockholm

    Klarabergsviadukten 70
    107 24 Stockholm

    +46 10 330 08 44
    kontakt@jerrie.se

    Följ oss

    FacebookLinkedInInstagram